Öt természetes alternatíva cukor helyett

A legtöbben még mindig feldolgozott cukrot használnak a különböző desszertek édesítésére. Pedig ma már egyre könnyebb helyettesíteni valamilyen természetesebb alternatívával. Hiába könnyebb az emésztésük a szervezet számára, ezek fogyasztását is érdemes korlátozni. Íme 5 egészségesebb választás cukor helyett.

1. Nyers méz

Az első számú természetes édesítőszer a tiszta, nyers méz. A legjobb, ha helyi termelőtől vásárolja, és mindig ellenőrzi a címkét.

A CUKOR MELLETT AMINOSAVAKAT, ANTIMIKROBÁLIS VEGYÜLETEKET ÉS ANTIOXIDÁNSOKAT IS TARTALMAZ.

Egy evőkanál naponta egy-két alkalommal egy egészséges mennyiség. Beleteheti a reggeli zabpehelybe, a gyümölcsturmixba, a palacsintatésztába vagy a zöld teába.

2. Stevia

A stevia nem emeli meg a vércukorszintet, hiszen a glikémiás indexe nulla. Ezért tökéletes választás cukorbetegség esetén.

TÖBBFÉLE MÁRKA LÉTEZIK, EZÉRT JÓL TANULMÁNYOZZA ÁT A CÍMKÉKET!

Reggeli turmixokhoz, teákba és desszertekbe is jól illik.

3. Datolya

A datolya vagy a datolyapaszta tartalmazza a legtöbb tápanyagot az összes édesítőszer közül:

VITAMINOK, ÁSVÁNYI ANYAGOK ÉS ROSTOK GAZDAG FORRÁSA. EZ UTÓBBI LASSÍTJA A CUKOR FELSZÍVÓDÁSÁT.

Különösen sütemények és a reggeli gyümölcsturmixok elkészítése során hasznos. Csökkenti a koleszterinszintet és fokozza az energiát.

4. Kókuszcukor

A szerves kókuszcukor finomítatlan és vegán. Süteményekhez kiváló, alacsonyabb a glikémiás indexe, mint a cukornak.

5. Juharszirup

A legjobb a 100%-os juharszirup, különösen a palacsinta és a gofri tésztájába tökéletes. Ráadásul

ANTIOXIDÁNS-TARTALMA IS KIEMELKEDŐ.

Forrás: origo.hu

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük