Hírek

www.mery.hu

Nagyításhoz kattintson a képre!

Károsítja-e a szervezetet a gyakori hipoglikémia?

2020.06.15

A normálisnál alacsonyabb vércukorszint (= hipoglikémia) a cukorbetegség kezelése során elsősorban inzulint kapó, illetve az inzulinelválasztást serkentő vércukor­csökkentő gyógyszereket szedő betegeken fordulhat elő.

Az élettaninál átmenetileg alacsonyabb vércukorszint „szoros” anyagcsereértékekkel kezelt többnyire intenzív inzulinkezelés alatt álló betegek esetében nem számít ritkaságnak, rendszerint azonban enyhe fokú, gyakori vércukor-ellenőrzésekkel időben felismerhető és en­nek alapján korrigálható. Nagy esetszámú követéses vizsgálatok eredménye alapján ezek az enyhe vér­cukoresések semmilyen egészségkárosodást, maradványtüne­tet nem okoznak.

Nincsenek tünetek!
Megfigyelések szerint egy-egy, akár kómát okozó alacsony vércukorszint sem jár az esetek túlnyomó részében maradvány tünetekkel. Ha azonban ezek az epizódok hosszú időn keresztül és/vagy nagy gyakorisággal ismétlődnek, akkor kialakulhat a memória romlása, illetve a koncentrálóképesség csökkenése.

A hosszabb ideje cukorbeteg, idősebb személyeken a jelen­tős mértékű vércukoresés a szív működését is károsíthatja.

A normálisnál alacsonyabb vércukor­szint hosszabb idejű fennállása energiaellátási zavart okozhat, ami az oxigénellátás romlásával együtt elősegítheti szívizom-károsodás kialakulását.

Különösen veszélyes e tekintetben egyes, az inzulintermelést tartósan serkentő vércukorcsök­kentő tabletták szedését kísérő hipoglikémia, mert éppen a gyógyszer elhúzódó hatása révén, a már – cukros ital, cukor­oldat itatásával, cukor vénás bejuttatásával – rendeződöttnek látszó állapot ismétlődhet, sőt a vércukorszint csökkenése az első észleléshez képest nagyobb mértékű is lehet.

Ezért is ajánljuk, hogy miután a hipoglikémiás állapot gyorsan felszí­vódó cukor adásával rendeződik, lassan felszívódó szénhidrá­tot tartalmazó ételt – kenyérfélét, kekszet – is kapjon a rosszulléten átesett beteg!

Ugyanez a helyzet inzulinnal kezelt személy Ismételt, súlyos, külső segít­séget igénylő hasonló rosszullétét követően.

Az akut állapot rendeződése után minden esetben – kezelési rendszertől, al­kalmazott gyógyszerektől függetlenül – vizsgálni kell a súlyos vércukoresés okát, bekövetkeztének körülményeit, s ha szük­séges, módosítani kell a terápiát is, a hasonló esetek lehetőség szerinti elkerülése érdekében.

Forrás: www.vitalitasportal.com

Kosár

A kosár üres.

Feliratkozás hírlevélre

* kötelező

Copyright 2017 © Di-Care Zrt.

Kártyás fizetés szolgáltatója:

 

Az oldalt készítette: Wide World Kft. Grafikai tervezés: Sevenart